Sunday 29 March 2015

Apakah Rasa Ini?

 
Ujian demi mematangkan. 
Entah kenapa munculnya rasa ini. 
Rasa kesal, kecewa, sedih bercampur jadi satu. 
Aku bukan tak cuba nak menjadi lebih baik daripada hari ini, tapi apakan daya, tetap terjadinya kesilapan. 
Tak semua yang kita harapkan akan jadi sempurna mahupun baik. 
Entahlah. Aku buntu meluahkan rasa. 
Seperti ada sesuatu dalam diriku yang tak dapat aku luahkan. 
Terkubu begitu saja. 
Menangislah. 
Menangislah. 
Dan terus menangis.
Itu yang aku mampu. 

Beban ini ku tanggung sendiri. 
Siapakah yang sudi memahami?

Allahuakbar,
Jika inilah ujianMu,
aku redha.

Kerana selama ini banyak sungguh nikmat yang telah Engkau berikan.
Tak terucap syukur dibibir. 
Apalah sangat dengan ujian sekecil ini?
Cuma aku mohon agar Engkau terus kuatkan aku.


1 000 Budak Comel:

Diya Hanun Diya Hanun said...

Bersabarlah, stp perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya :')